Log ind

0 vare(er) - Kr. 0,-

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger
Nordtrend ApS
CVR-nr: 37451622    

Postadresse: 
c/o BDO Revisionsaktieselskab
Torvet 10
9700 Brønderslev

Adresse for returnering af varer:
c/o Danske Fragtmænd Lagerhotel A/S
Engelsholmvej 39
8940 Randers SV
Port 83-86

E-mailadresse: post@nordtrend.dk 
Telefonnummer: 23 411 087

 

Kontakt
For bestilling eller spørgsmål ang. varer eller forsendelser, kan du kontakte os på telefon 23 41 10 87 eller send en epost til post@nordtrend.dk.
Vores åbningstider er mandag – torsdag 08.00 – 16.00 og fredag 08.00 – 15.30. 

Har du andre spørgsmål, de kan også sendes til os via e-mail. Vi besvarer alle e-mails så hurtigt som vi kan, og garanterer et personligt svar inden for 48 timer. Har du ikke hørt fra os inden for 48 timer, bedes du kontakte os via telefon.


Nem bestilling
For at gøre det så nemt som muligt for vores kunder at handle med os, har vi lagt stor vægt på at gøre indkøbskurv og kassen så let at forstå som muligt.

Brug KØB-knappen på forsiden eller på produktsiden for at tilføje produktet til indkøbskurven. Produktet er tilføjet til din indkøbskurv der findes i øverste højre hjørne af siden. Du kan nu vælge, om du vil fortsætte med at shoppe eller gå til kassen.

På vej til kassen, kan du vælge, om du vil oprette en konto, eller hvis du ønsker at fortsætte uden registrering. Ved checkout, vil du nemt kunne vælge transportmåde, betaling, leveringsadresse, og mere.

Der kan også bestilles varer via e-mail post@nordtrend.dk.
Husk altid at opgive dit navn, din adresse og dit telefonnummer.

Mindreårige (under 18 år) skal have deres forældres godkendelse.

 

Ordrebekræftelse
Når vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en bekræftelse pr. e-mail med information om din bestilling. Kontroller altid ordrebekræftelsen, at alt ser korrekt ud. Gem din ordrebekræftelse, så du har den ved eventuelle spørgsmål til kundeservice.

Har du spørgsmål? Ring til os på telefon 23 41 10 87 eller send en e-mail til post@nordtrend.dk.

 

Betaling
Alle vores priser er i danske kroner og inkl. moms.
Der tages ikke gebyr til hverken betaling eller ekspedition.

Du kan betale varer købt på www.nordtrend.dk ved brug af betalingskort (Visa, Mastercard eller Dankort), MobilePay eller ved bankoverførsel (ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen).

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

 

Lager og levering
Tilgængeligheden af hvert enkelt punkt kan findes på produktsiden.

Nordtrend leverer til Danmark, Grønland og Færøerne.

Regelmæssig leveringstid til Danmark fra vores lager er inden 1-3 hverdage efter modtagelse af ordre. Hvis varen er midlertidigt udsolgt, skal du forvente en leveringstid på ca. 2-4 uger. Lagerstatus bliver oplyst på produktsiden. 

Alle vores pakker sendes med Bring. Du kan vælge at pakken skal sendes med eller uden omdeling. Vælger du uden omdeling, sendes pakken fragtfrit til en postbutik eller i SwipBox.
Vil du have pakken leveret til din adresse, koster dette 79,- i tillæg.

Varer bliver ikke leveret fragtfrit til Grønland eller Færøerne. Tag kontakt med os for fragtpris til disse landene.

 

Levering til Grønland og Færøerne
Vi sender gerne vores varer til Grønland og Færøerne med luftpost.
Alle priserne på vores webshop har indregnet, og er derfor angivet med, 25 % moms. Når du bestiller varer til Grønland eller Færøerne, vil momsen blive trukket fra det beløb du skal betale. Prisen reduceres således med 25 %.

Ønsker du at bestille varer til Grønland og Færøerne, kontakt da venligst vores kundeservice på post@nordtrend.dk.

 

Fortrydelsesret 
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved post@nordtrend.dk eller ved at benytte standard fortrydelsesformular her. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
    
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi har retten til at kræve returomkostninger, såfremt modtagelsen nægtes eller pakken bliver uafhentet. Disse omkostninger vil fratrækkes ved en kreditering af ordren.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 199.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 
Nordtrend ApS
Engelsholmvej 39
8940 Randers SV
Port 83-86

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 
Ændring eller annullering af din ordre
Så længe varen ikke er pakket / afsendt fra vores lager, kan du underrette os via telefon 23 41 10 87 eller ved e-mail til post@nordtrend.dk og ændre eller annullere din ordre uden omkostninger for dig.

I tilfælde af kreditering af en ordre, der er betalt med Visa / Mastercard, refunderes beløbet tilbage til det samme kortnummer og ikke som en direkte betaling til bankkonto.

 

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Send venligst ikke reklamationsvarer retur til os, før det er aftalt med vores kundeservice. Efter aftale, kan pakken sendes til: 
Nordtrend ApS
Engelsholmvej 39
8940 Randers SV
Port 83-86

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

 

Persondatapolitik 
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til Bring Danmark for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Nordtrend ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Den dataansvarlige på nordtrend.dk er Frank Rue ved identy AS.

Som registreret hos Nordtrend ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til post@nordtrend.dk. 

 

Din kundekonto
For at bruge MIN SIDE anbefales at oprette en brugerkonto hos os. Du kan også bestille produkter uden egen brugerkonto, men så vil du ikke kunne få adgang til alle oplysninger om din ordre.

Når du har oprettet en konto, kan du når som helst logge ind for at få et fuldt overblik over dine ordrer og dine personlige data. Du kan tjekke dine tidligere ordrer og spore din ordre. Du kan også ændre din e-mailadresse og adgangskode, din leverings- og faktureringsadresse.

Ønsker du at ændre din ordre, bedes du ringe til os på telefon 23 41 10 87 eller send en e-mail til post@nordtrend.dk.

 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Lars på post@nordtrend.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Center For Klageløsning 
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 16.01.2017